Core Protein Pancakes

Vem minns inte pannkakorna från barndomen, med grädde blandat med sylt eller kanske socker och smör… Som vuxna så inser vi dock att allt det där mjölet och sockret inte är bra och pannkakor blir något som sällan ses på menyn. Men det finns en lösning och den heter Core Protein Pancakes och det här är en mix som man kan använda sig av för att laga nyttiga amerikanska pannkakor eller våfflor där man får hela 40 % protein. Det här är perfekt för den som tränar hårt eller för den som vill gå ner i vikt och som tröttnat på att bara använda sig av pulverdrycker.

Vad är Core Protein Pancakes?

core protein pancakesNär du köper den här pannkaksmixen så får du en behändig påse med pulver som ska blandas med vatten för att bli till en färdig pannkakssmet. Du behöver alltså inte stå och måtta med mjöl och socker, och det är lätt att blanda för att få en jämn konsistens utan klumpar. Det som är så unikt med den här pannkaksmixen är att den har baserats på högvärdigt vassleprotein och att den är utan socker och andra sötningsmedel. Man får helt enkelt de goda pannkakorna med en naturlig smak men utan en massa onödiga kalorier. Dessutom så är mixen fri från gluten så det här är även ett val för dig som är glutenallergiker eller som har familj eller vänner som behöver god kost utan gluten.

Tillredning

Blanda mixen med vatten och förbered en panna att steka i. I en teflonpanna så går det bra att steka utan matfett. Tänk på att pannan ska bli riktigt varm innan du häller i smeten, om den inte är det så finns det risk för att smeten fastnar och att det blir kattpannkaka av det hela. Det går också bra att använda Core Protein Pancakes i ett våffeljärn vilket kan vara riktigt smidigt och som även gör att man får härligt frasiga våfflor. Det går att lägga till ägg och annat till smeten och dessutom så är ett tips att steka pannkakorna i kokosfett för extra god smak. När du steker i stekpanna så ska du se till att sprida ut den tjocka smeten jämnt så att pannkakan blir jämnt fördelad.

Servering

Det är viktigt att förstå att de här pannkakorna inte har en söt smak. Om man tycker att pannkakor ska vara lite söta så kan man servera med söta bär eller kanske lite honung eller annan sötning som är nyttigare än socker. I och med att pannkakorna blir lite tjockare så behöver man inte särskilt många för att bli mätt och lägger man till bär och kanske lite kvarg så får man en måltid som passar perfekt som lunch eller som lite kraftigare mellanmål innan träningen.

Lämna en kommentar